دسته بندی نشده

خواص و مزایای زعفران اصیل ایرانی

خواص زعفران باکیفیت ایرانی

زعفران گیاهی از خانواده زنبقیان با ارتفاع 10 تا 30 سانتی متر است که از دل پیاز یا ریشه خود می روید. این گیاه پیشینه ای سه هزار ساله در ایرانی دارد و از طرفی مرغوب ترین زعفران جهان نیز در خراسان تولید می شود. زعفران این ماده شگفت انگیز در میان دیگر چاشنی ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است که سوغات اصیل ایرانی نیز به شمار می رود. رایحه و بوی دل انگیز و اغوا کننده زعفران قابل مقایسه با هیچ چاشنی دیگری نیست و قطعا نمی توانید جایگزینی برای آن بیابید. زعفران مرغوب به دلیل خواص درمانی، زیبایی، خوراکی و غیره که دارد در بسیاری از صنایع کاربردی است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

ویژگی و مزایای زعفران

خواص درمانی زعفران ایرانی

  1. التیام بخش: برای درمان کبودی، کوفتگی، زخم، آسیب های ورزشی، ماساژ از کرم هایی حاوی زعفران استفاده می شود که التیام بخش قوی و شگفت انگیزی است.
  2. تقویت سیستم ایمنی: اسید اسکوربیک موجود در زعفران در بدن منجر به تولید گلبول های سفید کرده و در پی آن سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. همچنین کلاژن سازی، رشد عضله، ترمیم رگ های خونی و تولید بافت از دیگر مزایای این گیاه اعجا انگیز است.
  3. بهبود متابولیسم بدن: آهن موجود در زعفران عملکرد بدن را با افزایش گردش خون بهبود می بخشد و گلبول های قرمز نیز افزایش پیدا می کنند. اکسیژن رسانی، گردش خون و سوخت و ساز بدن سالم تر انجام می شود و از جمله نشانه های بهبود فرد پوست شفاف رخساره و انرژی بالا است.
  4. سلامت قلب: امروزه بسیاری از افراد را مشاهده می کنیم که از بیماری های قلبی رنج می برند، پتاسیم موجود در زعفران یکی از عوامل راهگشا برای سلامت قلب است که فشار خون، تنش های عصبی، مشکلات قلبی و گرفتگی رگ ها را تسکین می بخشد. استفاده منظم و درست از زعفران از رخ دادن تصلب شرایین، سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند.
  5. بهینه سازی قند خون: افراد دیابتی به خاطر داشتن قند خون بالا امکان استفاده از هر نوع نوشیدنی را ندارند. خوشبختانه زعفران به دلیل منگنزی که در خود دارد در بهینه سازی قند خون سهم بسزایی دارد. در صورتی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستید زعفران می تواند آن را کنترل نماید.
  6. ضد افسردگی: افسردگی های خفیف را می توان با استفاده از زعفران فرونشناند و حالت روحی متعادل تری را ایجاد نمود و در صورت مداومت در مصرف زعفران می توان این عارضه را بهبود بخشید. تاثیراتی که زعفران بر روی غدد درون ریز می گذارد موجب رهاسازی انرژی بلوکه شده در بدنمی شود که پیام آور سلامتی و نشاط خواهد بود. بانوانی که دچار مشکلات میل جنسی هستند می توانند با استفاده از زعفران به افزایش آن کمک کنند.
  7. استحکام استخوان ها: جذب کلسیم از جمله مواردی است که باعث می شود استخوان ها مستحکم و قدرتمند شوند. مواد معدنی موجود در زعفران کمک می کند که بدن پتاسیم موجود در غذا را بهتر جذب کند و تراکم استخوان را بالا ببرد. با این حال با استفاده منظم زعفران از بسیاری از بیماری هایی که در طی افزایش سن به صورت طبیعی افراد مبتلا می شوند در امان خواهید بود.
  8. تقویت اعصاب: افرادی که زیاد پرخاش می کنند و عصبی می شوند ویتامین های گروه B بدنشان بسیار پایین است. در زعفران حجم زیادی از ویتامین B6 موجود است که به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک شایانی می کند.
  9. کاهش درد و استرس: گیاه شفا بخش زعفران آرام بخش و مسکن قدرتمندی است که به کاهش درد، استرس، اضطراب، تنظیم خواب، آرامش ذهن و جسم کمک می کند.
  10. ضد سرطان: هنگامی که سلول های سالم بدن دچار اختلال، تغییرات و نابودی شوند، بیماری به نام سرطان رخ می دهد. آنتی اکسیدان های متفاوتی هستند که رادیکال های آزاد را شناسایی می کنند و با خونثی سازی آن ها این بیماری را بهبود می بخشند. زعفران مرغوب و باکیفیت تریبات آنتی اکسیدان های مختلفی را در خود دارد که در این زمینه مورد توجه علم پزشکی و طب سنتی قرار گرفته است.
  11. تقویت سیستم گوارشی: شاید در گذشته دیده باشید، برای بهبود نفخ و دل پیچه ها مادران فورا دم کرده زعفران آماده می کردند. طبیعت زعفران ضد درد معده، کاهش التهاب، کاهش نفخ، رفع یبوست، دل پیچه، قولنج و بیماری های جدی تر است.
  12. ضد حساسیت: گاها بدن دچار حساسیت هایی می شود که کمی آزار دهنده هستند، خوشبختانه زعفران قابلیت آن را دارد که فعالیت هیستامین های بدن را متوقف کرده و شرایط طبیعی را در عملکرد بدن حکم فرما نماید.
  13. رفع مشکلات قاعدگی: درد و لکه بینی قاعدگی با مصرف زعفران بهبود یافته و دوره به صورت منظم بدون اختلال در خونریزی طی می شود. همچنین می توان با این گیاه حالات روحی، گرفتگی عضلات، جوش صورت و نفخ در این دوره را به مقدار قابل توجهی کاش داد.
  14. درمان آلزایمر: در صورتی که می خواهید همواره همه چیز را به یاد داشته باشید و با افزایش سن دچار اختلال در هوش نشوید زعفران خلیلی به شما مصرف زعفران را برای 16 هفته توصیه می کند. با این روش فعالیت مغز افزایش یافته و از زوال آن جلوگیری می شود. همچنین بیماران مبتلا به آلزایمر با مصرف روزانه 2 بار زعفران طی 22 هفته تاثیرات شگفت آن را شاهد خواهند بود.
  15. کاهش وزن: افرادی که قصد دارند به تناسب اندام دلخواه برسند حتما استفاده از زعفران را در طول روز داشته باشند. زعفران موجب کاهش چربی، بهبود هضم غذا، کاهش کالری قابل جذب، سوزاندن گلوکز و چربی برای تامین انرژی می شود.
  16. درمان آسم: افرادی که از بیماری های تنفسی همچون آسم رنج می برند می توانند برای درمان حملات آسم و اسپاسم های ریه از زعفران استفاده نمایند.

درمان کبد و بینایی نیز از دیگر خواص درمانی زعفران است که استفاده از این چاشنی گرانمایه را بیش از پیش هیجان انگیز می کند.

خواص درمانی زعفران خلیلیتوصیه مهم مصرف زعفران

مصرف 30 تا 50 گرم زعفران دو بار در روز منطقی است. خانم های باردار که در سه ماهه اول بارداری هستند و افرادی که به ادویه ها حساسیت دارند بهتر است از مصرف آن خودداری نمایند. همچنین در صورتی که داروی ضد افسردگی استفاده می کنید از تداخل دارو و زعفران بپرهیزید، زیرا افزایش هورمون سروتونین در بدن سندروم سروتونین را به دنبال دارد که بسیار خطر ناک است. قبل از مصر با پزشک معالج خود مشورت کنید.

بهترین قیمت زعفران مرغوب ایرانی

زعفران زمانی عملکرد درست و فرایند شفا را از خود نشان می دهد که مرغوب و با کیفیت باشد. از این رو برای خرید زعفران با کیفیت بهتر است از برندهای معتبر به صورت آنلاین یا حضوری اقدام نمایید. در بازار انواع زعفران تحت عنوان نگین، ممتاز، سرگل، سوپر نگین و غیره را به فروش می رسد. اما از کجا می توان زعفران مرغوب را تشخیص داد؟ زعفران مرغوب رشته های درشت و تمیز دارد که عطر و بوی آن فوق العاده است. اگر آن را مزه کنید طعم خاصی را حس نمی کنید و حتی شاید کمی تلخ باشد. قیمت زعفران در بازار ایران نسبت به قیمت معاملات تجاری و خارجی بسیار پایین است. همچنین زعفران دارای درجه 1، 2 و 3 است که با توجه به زعفران سال جاری یا سال گذشته قیمت های متفاوتی دارند. با این حال در ایران می توان زعفران مرغوب ایرانی را با مناسب ترین قیمت خریداری نمود و از کیفیت و کارایی آن نهایت استفاده را کرد.

مزایای استفاده از زعفرانزعفران خلیلی

در صورت تمایل برای خرید زعفران خلیلی می توانید از میان انواع زعفران ممتاز، رشته ای، رشته ای بریده و پودری زعفران مورد نظر را انتخاب نموده و تنها با چند کلیک ساده خرید اینترنتی خود را ثبت نمایید. زعفران خلیلی تولید زمین های کشاورزی حاصلخیز خراسان شهرستان تربت حیدریه است که بالاترین کیفیت ها را ه شما ارائه می نماید. زعفران کاران زعفران خلیلی، تمامی مراحل کاشت و برداشت را به پشتوانه سال ها تجربه و تلاش انجام داده تا دستچینی از بهترین ها را به شما ارائه نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *